Huisartsenpraktijk Kernhem

Patiëntenomgeving Inloggen

U kunt de huisartsenpraktijk altijd bellen voor advies en overleg. De doktersassistente die de telefoon opneemt, kan vaak al uitleg en adviezen geven. Als u de huisarts zelf wilt spreken kan de assistente voor u een afspraak van 10 minuten inplannen. Daarvoor kunt u op werkdagen tussen 8:00 en 17:00 bellen. In verband met het werkoverleg, gelieve NIET te bellen tussen 10:30 - 11:00 uur en 12.30 - 13.30 uur. Het spoednummer is altijd bereikbaar.

Visite
Omdat er op de praktijk betere onderzoeks-en behandelmogelijkheden zijn, is het beter om, indien mogelijk, het spreekuur te bezoeken. Indien u te ziek bent om naar de praktijk te komen, komt de huisarts bij u thuis. Voor het aanvragen van een visite op dezelfde dag kunt u de doktersassistente tussen 08:00 en 09:00 bellen. De huisarts komt dan in de loop van de dag bij u langs. Meestal zal dit tussen 09:00 en 10:30 zijn.

Telefonische afspraak
Terugbelspreekuur
In sommige gevallen zal de doktersassistente aan u doorgegeven dat de huisarts u zelf belt. U wordt dan teruggebeld. Meestal gebeurt dit aan het einde van de dag.
Terug gebeld worden op uw verzoek
Telefonisch contact is minder persoonlijk dan een echt gesprek met de huisarts. Daarom is een telefonische afspraak alleen geschikt voor het uitslagen van bloed- en röntgenonderzoek. U kunt hiervoor een afspraak inplannen met de doktersassistente.

E-consult
Wilt u een afspraak maken zonder wachttijd aan de telefoon, op een moment dat het u uitkomt? Dan kunt u hiervoor gemakkelijk gebruik maken van de online patiëntenomgeving of de app van Uw Zorg Online.

U kunt in de online-patientenomgeving ook vragen stellen aan de huisarts. Hiervoor gelden de volgende voorwaarden:

  • Uw vraag of mededeling heeft betrekking op uzelf (dus niet op bijv. een gezinslid);
  • Geen vragen waar een afspraak voor nodig is (lichamelijk onderzoek, psychische problemen, etc.);
  • Het is geen livechat, u ontvangt binnen 3 werkdagen een antwoord.

 

Niet nakomen van uw afspraak:
Het aantal patiënten dat niet op een afspraak verschijnt, is de laatste jaren helaas sterk toegenomen. Tegelijkertijd neemt het aantal patiënten dat een afspraak wil maken de laatste jaren ook sterk toe. Het is daarom erg vervelend als iemand niet op een afspraak verschijnt. Als u niet op de geplande afspraak kunt komen, dient u deze minimaal 24 uur van tevoren (op werkdagen) af te zeggen. Indien gewenst, kunt u meteen een nieuwe afspraak maken. Het kan natuurlijk zijn dat er een bijzondere reden was, dat u niet op de afgesproken datum en tijdstip bent verschenen en de afspraak niet of te laat hebt afgezegd. U kunt in dat geval contact met ons hierover opnemen, bij voorkeur op maandag of donderdag bij assistente Silvia. 

Als u zonder annulering of geldige reden niet bent op komen dagen zullen er kosten in rekening gebracht worden. Voor een enkel consult brengen wij €12,50 in rekening, voor een dubbel consult € 25,-. Deze bedragen worden helaas niet vergoed.

Levensgevaar? Bel 112! Spoedgevallen 0318-745222 en buiten openingstijden de Huisartsenpost 0318-200800